*
Nowe atrakcje w Discovery Center "Experymentarium" w Manufakturze Dodane 2009-05-21 17.37 , komentarzy 1

Planetarium w łódzkim Experymentarium

Dziś, o godzinie 13 w Discovery Center "Experymentarium" w Manufakturze otwarto nową atrakcję dla zwiedzających, Planetarium.

Z okazji Światowego Dnia Astronomii, na terenie Experymentarium udostępniono specjalny namiot, w którym można podziwiać obraz rozgwieżdżonego sklepienia nieba. Wnętrze Planetarium umożliwia obserwację najważniejszych gwiazd, konstelacji, Drogi Mlecznej, planet systemu słonecznego oraz ich pozornych ruchów.

Atrakcje dostępne w Planetarium skierowane są do wszystkich, ale przede wszystkim do młodzieży szkolnej i dzieci odwiedzających Experymentarium. Prezentacja ma zachęcić młodych ludzi do odkrywania zjawisk związanych z astronomią.

Nowa atrakcja w Experymentarium ma związek z 400. rocznicą pierwszych obserwacji dokonanych za pomocą lunety astronomicznej przez Thomasa Harriota oraz Galileusza, które zrewolucjonizowały nasze wyobrażenia o systemie słonecznym. Udostępnienie Planetarium stało się też okazją do rozpowszechniania kultury Francji oraz nauki języka francuskiego.

Do otwarcia Planetarium przyczyniły się: sieć kulturalna Ambasady Francji w Polsce, Palais de la découverte (Pałac Odkryć), Cité des Sciences et de l'Industrie (Miasto Nauki i Przemysłu) oraz Park Miniatur S.A. zarządzający Discovery Center "Experymentarium".

Wstęp do Planetarium jest bezpłatny, dodatkowo każdy zwiedzający otrzymuje w prezencie mapę nieba. Ponadto, każdy kto ma ochotę przeżyć wrażenie stanu nieważkości może odwiedzić niezwykły Kosmiczny Tunel, który sprawia, że na kilkanaście sekund doświadczamy uniesienia nad ziemią, tracimy punkt odniesienia i dajemy ponieść się iluzorycznej grze świateł, barw i dźwięków.

Planetarium - bezpłatne, dostępne dla każdego!

Bilet grupowy do Experymentarium - 10 zł
Przewodnik dla grup gratis!
Bilety dla opiekunów gratis!

MM Łódź patronuje:

X

Miejsce
w rankingu
Marta Roszkowska

Wydawca online portalu MM Moje Miasto Łódź od początku jego istnienia... do 20 listopada 2009. Wiele dni i nocy, niezliczone godziny pracy :) mnóstwo wyrzeczeń, chwile zwątpienia... ale to wszystko wynagrodzone przede wszystkim satysfakcją :). Mocno trzymam kciuki za ten portal, dziękuję całej fantastycznej ekipie redakcyjnej i oczywiście wszystkim Użytkownikom... bez Was nie byłoby MM-ki. Do zobaczenia w sieci i... nie tylko :). Plenery fotograficzne nie kończą się na Foto Deju, a warsztaty dziennikarskie na Akademii MM ;).

Autor ostatnio dodał: