*
Dodane 2011-12-24 13.44 , komentarzy 0

Podróżujesz PKP w święta? Sprawdź czy twój pociąg przyjedzie na czas

Jedziesz pociągiem w Święta Bożego Narodzenia? Przed wyruszeniem na dworzec warto sprawdzić, czy na danej trasie nie występują opóźnienia.

Jedziesz pociągiem w Święta Bożego Narodzenia? Przed wyruszeniem ...

W okresie świąt podróżuje więcej pasażer...

Autor: Daniel Siwak, archiwum MM Łódź

Kultowy neon przechodzi do historii. Został zdjęty z dworca Łódź Fabryczna [wideo]


Ostatni pasażerowie jeszcze dzisiaj (24 grudnia) starają się dotrzeć do swoich domów, aby spędzić w gronie rodzinnym Święta Bożego Narodzenia. Za kilka dni te same osoby będą wracać po świątecznym okresie.

Tradycyjnie część osób wybierze własne auta, część autobusy PKS, a jeszcze inni w swoją podróż wybiorą się polskimi kolejami. Te jak powszechnie wiadomo czasem nie funkcjonują idealnie.

Setki składów REGIO, interREGIO, TLK, Expressów i Expressów InterCity wyjedzie na tory przez te najbliższe dni, więc warto wcześniej zaplanować swoją podróż. PKP Intecity oraz Przewozy Regionalne przygotowały dla pasażerów specjalne aplikacje, które pokazują bieżące opóźnienia w kursowaniu pociągów. Dzięki nim będzie można zaplanować sobie lepiej podróż.

Aplikacja dostępna na stronie internetowej Przewozów Regionalnych (www.tablice.przewozyregionalne.pl) opiera się głównie o odbiorniki GPS zamontowane w składach tej spółki. Wpisując nazwę stacji np. Łódź Kaliska dowiemy się o zmianach przyjazdów i odjazdów tych pociągów w perspektywie najbliższych 4, 5 godzin.

Z kolei aplikacja InterCity (infopasazer.intercity.pl) działa w oparciu o dane, jakie przekazują dyżurni ruchu PKP PLK na trasie przejazdu każdego pociągu. Wpisując nazwę stacji np. Łódź Kaliska pokazuje się nam tabela, w której kolorami są oznaczone opóźnienia. Kolor zielony to planowy przyjazd lub odjazd. Kolor zółty oznacza opóźnienie od 5 do 20 minut, kolor pomarańczowy od 20 do 60 minut. Natomiast kolor różowy to opóźnienie powyżej godziny.

Aplikacja Przewozów Regionalnych Aplikacja InterCity

Pamiętajmy, że każdy pasażer w przypadku opóźnienia może wnosić o odszkodowanie do przewoźnika. Przy opóźnieniu od 60 do 119 minut uzyskać można 25 proc. ceny biletu. Przy opóźnieniu sięgającym ponad 2 godziny możemy liczyć na zwrot połowy ceny biletu.

Jednak dotyczy to tylko pociągów EX, EX IC, EC i EN. Póki co o odszkodowanie nie można ubiegać się na trasach obsługiwanych przez Tanie Linie Kolejowe (TLK), Przewozy Regionalne i inne samorządowe spółki.

Informacje na temat ruchu pociągów oraz rozkładu jazdy dostępne są także w punktach informacyjnych na dworcach oraz pod numerem Ogólnopolskiej Infolinii Kolejowej 19 757 (z telefonów stacjonarnych) lub 42 20-55-007 (z telefonów komórkowych).

Czytaj także: MMŁódź/Wiadomości


Kliknij w zdjęcie, żeby zobaczyć fotogalerię:

Parada MotoMikołajów

Łódź na starych pocztówkach

Samochodowe nowości

X

Miejsce
w rankingu
Daniel Siwak

Informuję, że materiały aktualizowane po 1 maja 2013 roku nie są mojego autorstwa i bez mojej wiedzy edytowane są przez obecną redakcję portalu.

Autor ostatnio dodał:

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszy!
Dodaj swój komentarz: